هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

مقابله با احساسات منفی

بسیاری از احساسات منفی در صورت تکرار شدن می توانند به عادتهای رفتاری تبدیل شوند و هیچ چیز بدتر از این نیست که انسان برده ی رفتارهای منفی خود باشد.

اگر شما به راحتی عصبانی یا ناراحت می شوید لازم است که نکاتی را برای مقابله با احساسات منفی خود یاد بگیرید، قبل از اینکه به ویژگی های رفتاری شما تبدیل شوند.

 

از توجیه و دلیل تراشی دست بردارید

توجیه ناراحتی

 

وقتی از موضوعی عصبانی و ناراحت هستید سعی کنید که از توجیه کردن خود و دلیل تراشی برای اینکه باید عصبانی بمانید دست بردارید. بسیاری از اوقات دلایل واقعی برای عصبانیت وجود ندارد و احساس ما ناشی از عدم درک دیدگاه طرف مقابل ، بی صبری و نیازهای برآورده نشده است. پس به خودتان حق ندهید که باید این احساس منفی را داشته باشید. اگر زمانی هم دلایل مهم و واقعی برای عصبانی بودن داشتید باید با استفاده از تکنیکهای مختلف سعی کنید که آرامش خود را باز یابید.

 

 

 

 

 

 

 

نقش قربانی را بازی نکنید

 

نقش قربانی

 

هنگامی که عصبانی می شوید و رفتارهای غیر منطقی انجام می دهید مدام برای خود و دیگران عذر و بهانه می آورید که به چه دلیل دیگران سزاوار خشم شما بوده اند و سعی می کنید توجیه قابل قبولی برای رفتار غیر اجتماعی خود بیاورید. مشکل اینجاست که احتمالا این دلایل قابل قبول نیستند و شما با این کار تنها احساسات منفی را در خود زنده نگه داشته و فرصت  آرام شدن ومنطقی فکر کردن و پذیرش اشتباهات خود و یا بخشش دیگران را از خود خواهید گرفت.

 

 

 

 

 

 برای مطالعه ی ادامه مطلب بر روی وبسایت تیده آ کلیک کنید