هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

رفع اضطراب

نگرانی می تواند مفید باشد هنگامی که باعث شود شما برای رفع مشکل خود اندیشه، برنامه ریزی و اقدام کنید.اما اگر مدام به "اما و اگرها و بدترین حالات ممکن "فکر کنید برایتان مشکل ساز می شود. نگرانی و شک و تردید مداوم باعث کاهش روحیه و سلامتی و ایجاد اختلال در زندگی روزانه می شود. این نوع نگرانی یک عادت بد ذهنی است که می توان آنرا برطرف کرد و آرامش را به زندگی بازگرداند. در ادامه به بررسی راههای کمک کردن به خود برای رفع اضطراب پرداخته شده است.

 

چرا نگران می مانیم؟

وقتی درباره موضوعی نگرانیم افکار منفی به سراغمان می آید ، نمی توانیم درست بخوابیم، به همه چیز بدبین می شویم و مدام ناراحتیم. از طرفی نمی خواهیم وضع حالمان اینگونه باشد پس چرا به نگرانی خود ادامه می دهیم؟ شاید چون فکر می کنیم که با نگران بودن و فکر کردن طولانی به موضوع می توانیم راه حلی برای مشکل پیدا کنیم یا اینکه نمی خواهیم نکته ای را درباره مساله مورد نظر فراموش کنیم تا بعدها پشیمان نشویم و یا اینکه چون مسئولیت کاری را به عهده داریم باید نگران هم باشیم.

 

باید بدانیم که بین نگرانی و حل مساله تفاوت وجود دارد.

حل مساله شامل ارزیابی وضعیت، مشخص کردن اقداماتی که در آینده باید انجام شود، برنامه ریزی و سپس اقدام برای حل مشکل است در صورتی که نگرانی یک حس است که به ندرت منجر به حل مشکل می شود. مهم نیست که چه مقدار زمان برای سناریو سازی بدترین حالات ممکن صرف می کنید چون هیچ کمکی به حل مشکلتان نمی کند.

وقتی افکار منفی به سراغتان آمد باید از خود بپرسید که آیا این مشکل یک تصور ذهنی و خیالی است که فکر می کنید در آینده رخ دهد یا اینکه مشکلی است که واقعا پیش آمده؟ اگر یک تصور ذهنی است آیا واقع بینانه است؟ آیا می توانید کاری برای رفع این مشکل انجام دهید یا خارج از کنترل شما است؟


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید