هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

مقابله با استرس

همه ی ما در زندگی روزانه دچار نگرانی و اضطراب می شویم و این اجتناب ناپذیر است اما باید راههای کم کردن این نگرانیها را بشناسیم تا از فلج شدن زندگی جلوگیری کنیم. در ادامه چند راهکار برای مقابله با استرس پیشنهاد شده . شما نیز می توانید مواردی که به ذهنتان می رسد را به این فهرست اضافه کنید.

 

استرس شما از کجا ناشی می شود؟

به جای اینکه بگویید که هیشه نگرانید و اضطراب دارید اما نمی دانید چرا، سعی کنید علت استرس خود را به طور دقیق پیدا کنید. به عنوان مثال این استرس می تواند به علت آزمونی باشد که در آینده دارید یا به دلیل اختلافی است که با رئیس خود دارید یا کارهایی که روی هم جمع شده و انجام نداده اید و به خود بگویید که به این دلیل من اضطراب دارم.

ببینید می توانید توضیحی برای اضطرابتان پیدا کنید. آیا این نگرانی به دلیل یک مساله ی موقت است یا بخشی از کار و زندگی روزانه شما است ( به عنوان مثال مسائلی در اطراف شما وجود دارد که همیشه باعث نگرانی شما می شود)  یا حتی ممکن است بخشی از شخصیت شما باشد مثلن شما فردی عصبی باشید و با کوچکترین مشکلی دچار استرس شوید.

 

چه اموری را می توانید کنترل کنید؟

شاید شما نتوانید رفتار رئیس خود یا مشکلات اقتصادی را کنترل کنید اما می توانید واکنش مناسبی در روبه رویی با مشکلات داشته باشید. می توانید تعیین کنید که پول و زمان خود را چگونه صرف کنید یا چه رفتاری داشته باشید.

بدترین چیز برای استرس تلاش برای کنترل مسائلی است که غیر قابل کنترل هستند چون احساس درماندگی خواهید کرد. پس وقتی عواملی که باعث اضطراب شما میشوند را شناسایی کردید در قدم بعدی عوامل استرس زایی که می توانید کنترل کنید را بشناسید و تعیین کنید که بهترین کاری که می توانید برای رفع نگرانی های خود انجام دهید چیست . در واقع باید مشکلات بزرگ خود را به چندین مشکل کوچک تقسیم بندی کنید و مرحله به مرحله برای رفع آنها فکر کنید، برنامه ریزی کنید و آنچه در توان دارید انجام دهید تا این مشکلات برطرف شوند .


  بر روی ادامه مطلب کلیک کنید