هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

بازیکن ۹۰ دقیقه ای باشید

ارسطو می گوید: صبر تلخ است اما میوه اش شیرین است.

برای دستیابی به اهداف والای زندگیتان باید صبور باشید. اگر صبر نداشته باشید و درباره ی نتیجه کار و رسیدن به هدف شک کنید، زودتر از موعد مقرر کارتان را ترک می کنید و دست از تلاش بر می دارید، کاری که بسیاری از ما انجام می دهیم. اما افرادی موفق هستند که درست زمانی که همه نا امید هستند و هدف را رها می کنند می مانند و ادامه می دهند. مانند فوتبالیستی که ۹۰ دقیقه می دود و می تواند نتیجه را در لحظات آخر هم به نفع تیم خود تغییر دهد . یادتان باشد سریع بودن با عجله داشتن تفاوت دارد. صبر کنید تا زمان اتفاقهای خوب زندگی شما فرا برسد.

صبر و شکیبایی شما باید متناسب با سطح توقعاتی باشد که از نتایج کار خود انتظار دارید. اگر منتظر نتایج درخشان و قابل توجه هستید باید صبر و شکیبایی بیشتری نیز به خرج دهید. ممکن است به خاطر بی صبری تصمیمی ناگهانی بگیرید که بعدها به شدت از آن پشیمان شوید. گاهی کسب نتایج مطلوب بیشتر از آنچه در ذهن شما است زمان می برد پس آرام باشید ودر لحظات سخت هرگز نا امید نشوید حتی اگر حمایت دوستان و آشنایان خود را نداشته باشید، چرا که خداوند همراه شما است . امیدوار باشید و امیدوارانه درباره ی آرزوها، اهداف، نتایج کار و آینده ی خود صحبت کنید.این بسیار مهم است که فکر، دل و زبان شما هماهنگ و مثبت باشند.


برای مطالعه ی ادامه ی مطلب بر روی وبسایت تیده آ کلیک کنید

رفع اضطراب

نگرانی می تواند مفید باشد هنگامی که باعث شود شما برای رفع مشکل خود اندیشه، برنامه ریزی و اقدام کنید.اما اگر مدام به "اما و اگرها و بدترین حالات ممکن "فکر کنید برایتان مشکل ساز می شود. نگرانی و شک و تردید مداوم باعث کاهش روحیه و سلامتی و ایجاد اختلال در زندگی روزانه می شود. این نوع نگرانی یک عادت بد ذهنی است که می توان آنرا برطرف کرد و آرامش را به زندگی بازگرداند. در ادامه به بررسی راههای کمک کردن به خود برای رفع اضطراب پرداخته شده است.

 

چرا نگران می مانیم؟

وقتی درباره موضوعی نگرانیم افکار منفی به سراغمان می آید ، نمی توانیم درست بخوابیم، به همه چیز بدبین می شویم و مدام ناراحتیم. از طرفی نمی خواهیم وضع حالمان اینگونه باشد پس چرا به نگرانی خود ادامه می دهیم؟ شاید چون فکر می کنیم که با نگران بودن و فکر کردن طولانی به موضوع می توانیم راه حلی برای مشکل پیدا کنیم یا اینکه نمی خواهیم نکته ای را درباره مساله مورد نظر فراموش کنیم تا بعدها پشیمان نشویم و یا اینکه چون مسئولیت کاری را به عهده داریم باید نگران هم باشیم.

 

باید بدانیم که بین نگرانی و حل مساله تفاوت وجود دارد.

حل مساله شامل ارزیابی وضعیت، مشخص کردن اقداماتی که در آینده باید انجام شود، برنامه ریزی و سپس اقدام برای حل مشکل است در صورتی که نگرانی یک حس است که به ندرت منجر به حل مشکل می شود. مهم نیست که چه مقدار زمان برای سناریو سازی بدترین حالات ممکن صرف می کنید چون هیچ کمکی به حل مشکلتان نمی کند.

وقتی افکار منفی به سراغتان آمد باید از خود بپرسید که آیا این مشکل یک تصور ذهنی و خیالی است که فکر می کنید در آینده رخ دهد یا اینکه مشکلی است که واقعا پیش آمده؟ اگر یک تصور ذهنی است آیا واقع بینانه است؟ آیا می توانید کاری برای رفع این مشکل انجام دهید یا خارج از کنترل شما است؟


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

عبارات تاکیدی مثبت

بسیاری از ما منفی نگر و منفی باف هستیم و به تاثیر بدی که اینگونه تفکر بر جهان ما می گذارد بی خبریم،  ولی ما می توانیم طرز تفکر خود را تغییر دهیم و انتخاب کنیم که مثبت اندیش باشیم.

یکی از راههای تمرین مثبت اندیشی استفاده از عبارات تاکیدی مثبت است. جملات تاثیر گذار پیشنهادی که در ادامه نوشته ام را مطالعه کنید و اجازه دهید که این تفکرات و ایده ها در سطح خودآگاه شما جاری شود و ذهن ناخودآگاه شما یکی از این جملات را که در لحظه برای شما مهم بوده را انتخاب کند. اگر این جمله ها را تکرار کنید و به آنها ایمان داشته باشید به تدریج دنیای اطرافتان لبریز از زیبایی و آرامش می شود.

 

سلامتی من بطور مداوم در حال بهبود است:

بدن خود را دوست داشته باشیم و مراقب وضع جسمانی خود باشیم. تندرستی باعث افزایش انرژی برای مواجهه با مشکلات زندگی می شود. به جسم خود احترام بگذاریم و جو مثبتی را برای بهبود  سلامتی خود ایجاد کنیم. اشتباهات دیگران را ببخشیم و انرژی منفی را از خود دور سازیم تا انسان سالمتری باشیم.

 

 

من آماده ی بخشیدن دیگران هستم:

اگر در زندانی که خودمان برای خود ساخته ایم بشینیم نمی توانیم آزاد باشیم. اگر ندانیم که چگونه دیگران را ببخشیم اما تمایل به انجام این کار داشته باشیم، دنیا خودش راه بخشش را به ما نشان می دهد. بخشش خودم و دیگران من را از گذشته جدا می کند. بخشش هدیه ای به خودم است. می بخشم تا خود را آزاد کنم.

 

 

من می توانم از گذشته بگذرم :

من خودم را از تمام خاطرات و تجربیات آزار دهنده ی گذشته رها می کنم تا تجربه های با شکوهی را در زمان حال داشته باشم. گذشته ها دیگر قدرتی ندارند و

نمی توانند بر روی دیدگاه مثبت من تاثیر منفی بگذارند. جهان شفاف درون من بر روی جهان بیرون من نیز تاثیر می گذارد.


برای مطالعه ادامه مطلب بر روی عبارات تاکیدی مثبت کلیک کنید

برخی از خصوصیات افراد قوی از لحاظ روحی

زمان را برای تاسف خوردن به هدر نمی دهند:

افرادی که از لحاظ روحی قوی هستند نمی نشینند برای خود و شرایطشان و یا اینکه دیگران چگونه با آنها برخورد کرده اند غصه بخورند، بلکه مسئولیت زندگی خود را به عهده می گیرند و می دانند که زندگی همیشه عادلانه و ساده نیست. همچنین کنترل احساساتشان را در دست دارند و به دیگران اجازه نمی دهند که با رفتار و گفتار غیر منطقی خود بر روی حال آنان تاثیر گذار باشند.

 

از تغییر خجالت نمی کشند:

از تغییرات دوری نمی کنند در عوض از تغییرات مثبت استقبال می کنند و افراد انعطاف پذیری هستند. آنها می دانند که تغییر اجتناب پذیر است و باید توانایی های خود را با تغییرات تطبیق داد.

 

توجه به مسائل قابل کنترل:

انرژی خود را برای آنچه غیر قابل کنترل است به هدر نمی دهند و به جای آن بر روی مسائلی از زندگی که قابل کنترل است تمرکز می کنند.

 

به دنبال جلب رضایت همگان نیستند:

به دنبال راضی نگه داشتن همه ی اطرافیان خود نیستند. از نه گفتن به دیگران یا قطع صحبت هنگامی که لازم باشد ترسی ندارند. سعی می کنند مهربان و منصف باشند اما افرادی که سبب ناراحتی شان می شوند را مدیریت می کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب بر روی وبسایت تیده آ کلیک کنید

بهبود سلامت روان

 افرادی که از لحاظ عاطفی سالم هستند، بر روی رفتار و احساسات خود کنترل دارند و قادر به تحمل چالش های زندگی، ایجاد روابط قوی، و مدیریت خود در هنگام رو به رو شدن با مشکلات هستند.

همانطور که سلامت جسم مهم است سلامت روانی و عاطفی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهبود سلامت عاطفی شما می تواند یک تجربه ی رضایت بخش باشد که تمام جنبه های زندگی شما را دربر می گیرد روحیه ی شما را تقویت کند موجب انعطاف پذیری و همچنین افزایش لذت شما از زندگی شود.

سلامت روان تنها نداشتن مشکلات روحی نیست. داشتن سلامت روان و سلامت عاطفی فراتر از نداشتن اضطراب، افسردگی یا سایر مسائل روحی است همانطور که نداشتن بیماری روحی و سلامت احساسی و عاطفی به وجود ویژگیهای مثبت اشاره دارد.

همچنین همانگونه که نداشتن احساس بد شبیه داشتن احساس خوب نیست، افرادی که احساس منفی ندارند نیز لازم است که کارهایی انجام دهند تا احساس مثبت پیدا کنند .

برای مطالعه ادامه مطلب بر روی  بهبود سلامت روان کلیک کنید