هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

نوازش

تعریف نوازش:

نوازش واحدی از شناخته شدن است. ما نیاز داریم که در روابطمان دیده شویم و فردیت ما ( آنچه که هستیم ) از طرف فرد مقابلمان بازخورد دریافت کند. نوازش یکی از نیازهای اساسی انسان است و نوازش شدن نیاز ما را به ارتباط و عزت نفس تامین می کند.

 

چرا گاهی نوازش پذیرفته نمی شود؟ اگر دیگران ما را نوازش می کنند چرا آنرا نمی پذیریم؟

پاسخ: زیرا خودمان را لایق نوازشی که به ما داده شده است نمی دانیم و دلیل آن به خویشتن پنداره یا تصویر ذهنی ما از خود مربوط است. اینکه ما تصویری از خودمان از جنبه های جسمانی، ذهنی، عاطفی هیجانی، اجتماعی، عملکردی، هوشی و … در زمان کودکی می سازیم که این تصویر در بزرگسالی نیز می تواند تحت تاثیر عوامل ایجاد کننده اش قرار گیرد.

اگر تصویر ذهنی ما کمتر یا بیشتر از آنچه که هستیم باشد نوازشها نامتناسب با واقعیت ما می شود بنابراین نوازشها را فیلتر می کنیم.

اگر فردی خودش را ناخوب بداند اما دیگران به دلیل خوبی هایی که در وجود آن فرد تشخیص داده اند او را نوازش کنند، فرد مورد نظر نوازش را

نمی پذیرد چون میزان نوازش بیشتر از از چیزی است که انتظار دارد.

همچنین اگر فردی رفتار جاه طلبانه یا خودشیفتگی داشته باشد نوازشی دریافت نمی کند و می رنجد.

در ادامه دکتر بابایی زاد توضیح می دهند که چطور می شود که نوازش نمی گیریم و این موضوع را از دیدگاه پیامهای والد درون به کودک درون بررسی می کنند. اینکه گفتگوی درون چیست و در سطح خودآگاه چه اتفاقی می افتد؟


برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید