هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

تنهایی فرصتی برای خود شناسی

این مطلب مناسب دختران و پسرانی است که سنشان بالای سی سال است. رابطه ی تمام شده ای را تجربه کرده اند و مدت زیادی است که تنها هستند و فکر میکنند دیگر جذابیتی برای جنس مخالفشان ندارند.

 

بیشتر مردم فکر می کنند که پایان رابطه یعنی پایان همه شادیها و خوشیها ، که این طرز فکر بسیار غم انگیز است درحالیکه  " درگیر نبودن در رابطه"  و تنهایی فرصتی برای خود شناسی و ایجاد زندگی بهتر به شما می دهد.

 

بیایید با هم بررسی کنیم که وقتی رابطه ای مدتها پیش تمام شده و شما نیز با آن کنار آمده اید چه مسائل دیگری شما را آزار می دهد:

 

ممکن است بگویید که وقتی در رابطه با فرد دیگری  هستید خوشحال ترید. سرگرم هستید. اعتماد به نفس بیشتر و روحیه بهتری دارید . حتی برای سایرین نیز جذابتر هستید.

به این ترتیب شما تمام این مسائل را مشروط به بودن شخص دیگر در زندگیتان می کنید ، در صورت وجود او بهترین هستید و اکنون که او نیست احساس مفید بودن نمی کنید.

اما واقعیت این است که بار اصلی بر روی شانه های شما است. این شما هستید که به سوی علائقتان کشیده می شوید. اگر به سینما ، ورزش، موسیقی ، نقاشی، خوشپوش بودن و یا هرکار دیگه ای علاقه دارید چه زمانی که تنها باشید و چه زمانی که در رابطه با شخصی هستید، این علاقه ها در وجود شما ریشه دارند. پس اگر کلافه هستید به کارهای مورد علاقه تان بپردازید و فکر نکنید که حتمن باید در رابطه ای باشید تا از علائقتان لذت ببرید. 





 برای مطالعه ادامه مطلب بر روی عبارت زیر کلیک کنید

تنهایی فرصتی برای خود شناسی

هفت مرحله ضروری برای تغییر

اگر قصد دارید زندگی بهتری را آغاز کنید ، وضعیت درسی بهتری داشته باشید ، وزنتان را کاهش دهید، عادت ناپسندی را ترک کنید، معلم تاثیرگذاری باشید ، دیگران را مدیریت کنید و یا هر تغییر دیگری را تجربه کنید،  7 مرحله ضروری که در ادامه آمده است را مطالعه و اجرا کنید.

 

  سطح انرژیتان را بالا ببرید.

 

انرژی

 

تغییر نیاز به انرژی دارد. برای تغییر عادتها، غلبه بر مشکلات و شروع کار جدید نیاز به انرژی دارید.

انرژی پایه و اساس همه تغییرات است. مردم نیز انرژی را دنبال می کنندو به فردی توجه می کنند که انرژی بالایی دارد.

اگر مدیر هستید اگر آموزگار هستید اگر شغلی دارید که در آن باید عده ای را راهنمایی کنید اول باید خودتان  از انرژی بالایی برخوردار باشید تا بتوانید تمرکز و حواس سایرین را به خود جلب کنید. مردم به آدم کم انرژی توجه چندانی نمی کند. پس برای ایجاد تغییرات مثبت باید هم انرژی فیزیکی و هم انرژی روحی داشته باشید.

 

اهداف شخصی زندگیتان را توسعه دهید.

 

توسعه اهداف

 

اگر می خواهید تغییر کنید باید بدانید دلیلتان برای این تغییر چیست؟

دلیلتان همان هدف بزرگی است که به خاطر رسیدن به آن شوق و اشتیاق دارید. هدفتان دلیل قدرت شما و عدم توجهتان به سختی های راه است.  باید اهداف و دلایل قوی داشته باشید تا بدانید تغییر آسان است.

اگر انرژی داشته باشید اما هدف خاصی نداشته باشید تغییری صورت نمی پذیرد.

اگر هدفتان کوچک باشد اشتیاقتان را زود از دست می دهید پس هدف یا اهداف عمیق برای خود ترسیم کنید.

اهدافی که وابستگی به کار و شغل، موقعیت و یا رابطه خاصی نداشته باشد.


برای مطالعه ادامه مطلب بر روی عبارت زیر کلیک کنید



7 مرحله ضروری برای ایجاد تغییر

تغذیه ذهن


اگر بدن و ذهنتان را به عنوان یک سیستم در نظر بگیرید وقتی اطلاعات دقیق و مناسبی وارد این سیستم نشود خروجی و محصول مناسبی نیز تولید نمی گردد همانطور که اگر شما غذای مفید و سالمی نخورید فعالیتهای فیزیکی شما نیز ضعیف می گردد.

اگر ذهن و فکر شما تغذیه مناسب نداشته باشد نمی توانید خلاق باشید نمی توانید در زندگیتان تغییر ایجاد کنید. وقتی مجموعه ای از اطلاعات بی ارزش را در طول روز وارد مغزتان می کنید، ذهن شما دچار سکون و تنبلی شده ، سطح خرد و آگاهی شما پایین می رود و این مخالف تصمیمی است که برای تغییر زندگیتان گرفته اید. برای اینکه دنیایی شگفت انگیز برای خودتان خلق کنید نیاز به آگاهی و خرد بالا دارید. پس بر روی این موضوع که چه اطلاعاتی را دریافت می کنید حساس باشید.

به نکات زیر توجه کنید

۱- ممکن است شما دوستان آشنایان وهمکاران بدبین و منفی گرایی داشته باشید که وقتی درباره ایده جدیدتان با آنها صحبت می کنید دلایل بسیاری برای شما می آورند که شما نمی توانید موفق شوید و ذهنتان را نسبت به شروع کار جدید منفی می کنند. یا ممکن است اطلاعات اشتباهی به شما بدهند  و ذهن شما بر اساس شواهد و اطلاعاتی که به دست آورده شروع به منفی بافی می کند و باعث میشود که شما بترسید و با خود بگویید حق با آنها است و از اجرای ایده خود دست بردارید. (البته این مورد با کسب آگاهی و مشورت با افراد دانا و آگاه تفاوت دارد که در ادامه شرح می دهم.)


برای مطالعه ادامه مطلب بر روی عبارت زیر کلیک کنید


تغذیه ذهن و فکر

خودشناسی

ما در عصر اطلاعات و فرآورده های اطلاعات زندگی می کنیم که به ما کمک می کنند هر تغییری که مورد نظر مان است صورت پذیرد.

سوال اصلی اینجا است که آیا  تصمیم جدی برای تغییر شرایط خود گرفته اید؟

 شما می توانید خلاق باشید و آنچه را که دوست دارید انجام دهید. می توانید در کارتان حرفه ای شوید، رابطه ی بهتری با دیگران برقرار کنید، روابط خانوادگی تان را بهبود بخشید ، پول فراوان به دست آورید، وزن کم کنید، گذشته ها ی تلخ را رها کنید و زندگی بهتری را بسازید، به کشورهای مختلف سفر کنید، مستقل شوید، می توانید همه ی این کارها را انجام دهید. 

تمام این خواسته ها  قابل دستیابی است. ابزار رسیدن به این خواسته ها نیز در دسترس است. تنها کافیست که از اصول و قواعدی پیروی کنید تا بتوانید تغییرات را با  موفقیت انجام دهید.

 در واقع می توانیم بگوییم که اصول موفقیت همان اصول تغییرات هستند چون موفقیت یعنی ایجاد تغییرات پایدار و باید بدانید که این تغییرات پایدار چگونه به وقوع می پیوندند.

هیچکس مادرزاد، موفق آفریده نشده و برای بیشتر ما این امکان وجود ندارد که از ابتدا در موقعیت و شرایط مطلوبی قرار گرفته باشیم که بخواهیم تمام عمرمان در آن شرایط باقی بمانیم. ممکن است در زندگی سردرگم شده باشیم . اقوام و دوستان حمایت کننده ای نداشته باشیم، جو زندگی مان منفی باشد و در مشکلات گیر افتاده باشیم . در این هنگام نیاز به تغییر مثبت، محسوس شده و تصمیم به تغییر شرایط می گیریم ، اما...


برای مطالعه ادامه مطلب بر روی نوشته فوق کلیک کنید

شش مهارت کلیدی برای درخواست حقوق یا افزایش حقوق

برخی کلمات احساسی در مذاکرات ممکن است آسیب جدی به درخواست حقوق یا افزایش حقوق با مبلغ مورد نظر وارد کند. می توانید برای رسیدن به بهترین نتیجه از شش مهارت کلیدی اولیه به شکل زیر استفاده نمایید.

۱- آمادگی.

پیش از ملاقات با مصاحبه کننده خود را از درون آماده کنید. حقوق شما آن بخش از قرارداد شما است که می توانید آن را به اختیار خود تغییر دهید. برای به دست آوردن آمادگی لازم، انرژی کافی کسب کنید. اسناد و شواهدی را جمع آوری کنید که نشان دهنده مفید بودنتان باشد. اگر خودتان باور نداشته باشید که شایستگی لازم را دارید، هیچکس دیگر هم باور نخواهد داشت.

۲- از قبل اطلاعات لازم درباره میزان حقوق و مزایای شغل مورد نظر خود را به دست آورید.

برای پیروزی در این مذاکره باید بدانید که حداکثر دستمزدی که برای سمت شما پرداخت می شود چقدر است. سعی کنید منبع قابل اعتمادی از این میزان پیدا کنید. شاید پرسیدن از دوستان ، بررسی آگهی های شغلی در روزنامه ها و حتی مشورت با سازمانهای دیگر راهگشا باشد.


برای مطالعه ادامه مطلب بر روی عبارت زیر کلیک کنید:

شش مهارت کلیدی برای درخواست حقوق یا افزایش حقوق

ایجاد شرایط کاری مناسب برای افزایش بهره وری کارکنان

ارزشمندترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آن است و اگر وجود نداشته باشد، تمامی امکانات و تسهیلات سازمان بلااستفاده خواهد ماند. چه فایده ای دارد که یک شرکت دارای امکاناتی نظیر ماشین آلات پیشرفته، سیستم های کامپیوتری مدرن و موقعیت فیزیکی مناسب باشد، اما نیروی انسانی آن شرکت بهره وری لازم را نداشته باشد؟

 امروزه این حقیقت مسلم شده که سرمایه گذاری در نیروی انسانی و اعتلای کیفیت نیروی کار یکی از زمینه ها و راه های اصلی و اساسی افزایش بهره وری و تسریع رشد اقتصادی است.

یکی از مواردی که در اعتلای بهره وری کارکنان سازمان  نقش بسزایی دارد، ایجاد شرایط کاری مناسب برای کارکنان آن شرکت است. بطور کلی شرایط کاری را می توان در دو دسته تقسیم بندی نمود:

۱ -       شرایط روحی و روانی کارکنان

۲ -       شرایط فیزیکی محیط کار

 

برای بررسی شرایط بالا دو شرکت فرضی را مورد بحث قرار می دهیم:


عصبانی شدن

ارسطو می گوید عصبانی شدن آسان است. همه می توانند عصبانی شوند؛ اما عصبانی شدن در مقابل شخصی صحیح به میزان صحیح در زمان صحیح، به دلیل صحیح و به طریق صحیح آسان نیست






مدیریت رفتار


یکی از دشوارترین نقش ها برای یک رئیس ، معلم و یا یک پدر ایجاد نظم در رفتار فردی است که مورد علاقه و حمایت اوست.
گاهی مجبور می شوید دوستی کوتاه مدت را به خاطر احترام و مراودات بلند مدت فدا کنید.
باید مراقبه لازم را به گونه ای انجام دهید که تبدیل به نفرت نشود
.

معرفی یک سایت مفید برای زندگی

 سلام دوستان

تیده آ یک وبسایت نو ظهور است که بیشتر مطالب آن در خصوص  روانشناسی و زندگی است و نویسنده آن سعی دارد اتفاقات معمول زندگی را در قالبی علمی بررسی کند.

متون ساده و روان نویسنده در موضوعات مختلف به  همراه  عکسهای مرتبط ،  فضای دوستانه ای به وبلاگ داده ا ست.
تیده آ یک تیم نویسنده ی همکار هم دارد که مقالاتشان را در اختیار سایت قرار می دهند.

با توجه به نوپا بودن سایت ، حضور شما دوستان عزیز در آنجا ،بازدید از مطالب  و اظهار نظرتان می تواند انگیزه ای برای ادامه کار ایشان شود. 


 برای رفتن به وبسایت تیده آ کلیک کنید

فواید آشپزی

مطلب زیر در خصوص فواید آشپزی از وبسایت تیده آ گرفته شده است


اگر شما خواننده محترم این وبلاگ ، کار و مسوولیتی پرتنش دارید که باعث می شود در خانه هم به آن مسائل فکر کنید و نیاز به استراحت روحی دارید، اگر فرد باز نشسته ای هستید که بیشتر وقتتان را در منزل می گذرانید ، اگر حس می کنید که سطح خلاقیتتان پایین آمده یا فعالیت ذهنیتان کم شده ، اگر مدتی است که در امور کاری و زندگیتان موفق نبوده اید و اعتماد به نفستان پایین آمده و اگربرای سرگرم بودن علاقه ای به انجام کارهای هنری ندارید، پیشنهاد می کنم که آشپزی  و پخت و پز را امتحان کنید.

فواید آشپزی:

آشپزی باعث افزایش توان فکری، خلاقیت و  جلوگیری از  زوال عقل می شود . هر بار که غذای جدیدی می پزید فکر شما فقط درگیر این کار سرگرم کننده می شود


برای مطالعه کامل مطلب به tidea.ir مراجعه فرمایید


روز معلم مبارک

برای یک ملت هیچ موهبتی بالاتر از شخصیت نیست اگر همه مواهب و ابزارهای زندگی را از ملتی بگیرند و شخصیتش محفوظ باشد غمی نیست . (استاد مطهری)

 روز معلم مبارک


نگران بودن درباره نظرات دیگران


برای انسان به عنوان یک موجود  اجتماعی تقریبا غیر ممکن است که اهمیتی برای افکار و نظرات سایرین درباره خودش قائل نباشد. این یک تمایل اصلی انسان برای پذیرفته شدن و دوست داشته شدن است. ما می ترسیم از اینکه در نظر بقیه نادان به نظر برسیم یا دوستمان نداشته باشند .

زمانی که جوان هستیم و تلاش میکنیم که وارد اجتماع شویم بیشتر به نظرات دیگران اهمیت می دهیم و تمایل داریم بازخورد هر کاری که انجام می دهیم را دریابیم و ببینیم آیا مقبول جمع دوستان و همکاران هستیم یا نه. اما همچنان که سنمان بالا می رود و تجربیاتمان بیشتر می شود یاد میگیریم که به قضاوت خودمان اعتماد کنیم و غریزه خود را دنبال کنیم حتی اگر کاری را که انجام می دهیم ریسک محسوب شود.

توجه کردن به نظرات سایرین با نگران بودن از اینکه آنها در هر اقدام ما چه نظری خواهند داشت متفاوت است.

اگر همیشه نگران باشیم که دیگران چگونه درباره لباس پوشیدن ،حرف زدن، عقیده ، رفتار و زندگی کردن ما فکر می کنند نشان می دهد که  احترامی برای افکار و رفتار خود قائل نیستیم و اجازه می دهیم دیگران درباره ما تصمیم بگیرند که چگونه باشیم.

آیا شما کسی هستید که بیش از حد به حرف سایرین بها می دهید؟ اگر نشانه های زیر را در وجود خود یافتید اینچنین هستید:

برای مطالعه ادامه مطلب به وبسایت تیده آ مراجعه فرمایید

ترس از شکست

حتماً تا به حال با موقعیتی رو به رو شده اید که قصد انجام کاری را دارید که فکر می کنید انجامش باعث بهبود وضعیت فعلیتان می شود اما انقدر " اما و اگر" در کار می آورید که در نهایت از خیر انجامش می گذرید . بعد از آن یا هر روزتان را با استرس می گذرانید و منتظر می مانید تا مشکلات خودشان برطرف شوند یا در حال توجیه و دلیل تراشی برای انجام ندادن کارتان هستید ولی در حقیقت خودتان نیز می دانید که شما ترسیده اید.

علت این ترس چیست؟

وقتی کاری را شروع می کنید انتظار دارید که آنرا به عالی ترین شکل ممکن انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید و اگر اینطور نباشد احساس می کنید بدترین مسائل برای شما اتفاق خواهد افتاد. حالا فرق نمی کند این کار شروع یک حرفه ی جدید باشد یا یک مذاکره کوچک با رئیستان برای افزایش حقوق.

وقتی می خواهید کاری را انجام دهید انواع و اقسام فکر های منفی به سوی شما هجوم می آورد و شما شروع به سناریو سازی برای خودتان می کنید به این جملات دقت کنید آیا برایتان آشنا نیستند؟

اگر گفت نه چی؟ اگر از دستم ناراحت شد چی؟ اگر توی ذوقم زد چی؟ اگر نتوانستم چی؟ اگر رابطه مون بهم خورد چی؟ اگر حقوقم رو اضافه نکرد که هیچ اخراجم هم کرد چی؟

خب این بستگی به خودتان دارد که دوست دارید چگونه زندگی کنید. آیا می خواهید در همین وضعیت و شرایط باقی بمانید یا با مسائل جدید رو به رو شوید و تلاش خودتان را برای بهتر شدن زندگیتان انجام دهید.

باید بدانید که شکست بد نیست. لحظاتی را به یاد آورید که بارها و بارها در کاری شکست خورده اید. اگر منصفانه به عقب برگردید و شکستها را بررسی کنید به نکات مثبتی می ر سید . شما از این شکستها درسهای بزرگی یاد گرفته اید که باعث پیشرفتهای بعدی شما شده است. شکست باعث یادگیری و تجزیه و تحلیل

می شود ، شکست باعث موفقیت آدمهای موفق شده است پس نباید به شکست به عنوان یک جنبه ی بد زندگی نگاه کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب به سایت تیده آ مراجعه کنید