هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

هولوگرافی تدریجی رویا

جهان را در ذره شن دیدن و بهشت را در یک گل خودرو، بی نهایت را در کف دست خود نگه داشتن و ابدیت را در یک ساعت. ویلیام بلیک

ترس از شکست

حتماً تا به حال با موقعیتی رو به رو شده اید که قصد انجام کاری را دارید که فکر می کنید انجامش باعث بهبود وضعیت فعلیتان می شود اما انقدر " اما و اگر" در کار می آورید که در نهایت از خیر انجامش می گذرید . بعد از آن یا هر روزتان را با استرس می گذرانید و منتظر می مانید تا مشکلات خودشان برطرف شوند یا در حال توجیه و دلیل تراشی برای انجام ندادن کارتان هستید ولی در حقیقت خودتان نیز می دانید که شما ترسیده اید.

علت این ترس چیست؟

وقتی کاری را شروع می کنید انتظار دارید که آنرا به عالی ترین شکل ممکن انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید و اگر اینطور نباشد احساس می کنید بدترین مسائل برای شما اتفاق خواهد افتاد. حالا فرق نمی کند این کار شروع یک حرفه ی جدید باشد یا یک مذاکره کوچک با رئیستان برای افزایش حقوق.

وقتی می خواهید کاری را انجام دهید انواع و اقسام فکر های منفی به سوی شما هجوم می آورد و شما شروع به سناریو سازی برای خودتان می کنید به این جملات دقت کنید آیا برایتان آشنا نیستند؟

اگر گفت نه چی؟ اگر از دستم ناراحت شد چی؟ اگر توی ذوقم زد چی؟ اگر نتوانستم چی؟ اگر رابطه مون بهم خورد چی؟ اگر حقوقم رو اضافه نکرد که هیچ اخراجم هم کرد چی؟

خب این بستگی به خودتان دارد که دوست دارید چگونه زندگی کنید. آیا می خواهید در همین وضعیت و شرایط باقی بمانید یا با مسائل جدید رو به رو شوید و تلاش خودتان را برای بهتر شدن زندگیتان انجام دهید.

باید بدانید که شکست بد نیست. لحظاتی را به یاد آورید که بارها و بارها در کاری شکست خورده اید. اگر منصفانه به عقب برگردید و شکستها را بررسی کنید به نکات مثبتی می ر سید . شما از این شکستها درسهای بزرگی یاد گرفته اید که باعث پیشرفتهای بعدی شما شده است. شکست باعث یادگیری و تجزیه و تحلیل

می شود ، شکست باعث موفقیت آدمهای موفق شده است پس نباید به شکست به عنوان یک جنبه ی بد زندگی نگاه کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب به سایت تیده آ مراجعه کنید